onsdag 30 juli 2014

Inledning

Stadshuset, ett av alla smultronställen

Idén till denna sajt fick jag faktiskt när jag satt på taket till Kulturhuset, på det då nya café Terrassen 2002. Några månader efter det att min flickvän gjort slut. Först tänkte jag skriva en bok, men fick nobben av alla förlag. Inget man kunde tjäna pengar på sade de. Så det blev en blogg istället. (Har tidigare haft en enkel webbsida men blogg är ju betydligt snyggare och enkel att göra)
Vi var i början av vårt förhållande ute på mycket olika utflykter och picknicks. Efter det att hon gjorde slut så behövde jag ställen dit jag kunde åka och tänka och deppa lite. Många av dessa ställen har vi varit på, men en del har jag upptäckt sedan jag blev singel. 
Stockholm är ju fantastiskt på det sättet. Det finns ju så många mysiga ställen, alla har säkert sina egna smultronställen. Men de som finns här är mina favoriter. Du kommer att finna betyg på restauranger, caféer och glass kiosker. Samt hur bra stället lämpar sig för dates, picknicks eller frierier samt hur man tar sig dit med SL.
Innehåller även olika mindre tips och guider som en toalett guide (kan va bra att ha), tips till mysiga bad och kanonutsikter. Några kanske är okända för er och andra är välkända. Hoppas att du har nytta av bloggen. Kanske inspirerar den dig att bjuda din hjärtevän på en mysig picknick. Kanske behöver du någon gång ett ställe för att bara åka till för att tänka.

Delar av 08 land sett från Kaknästornet


    Till sist: Jag är dxlext....äsch ORDBLIND!!! Så ni får ha överseende med stavfel och sär skrivningar (medveten). Ingen idè och skriva arga kommentarer eller mejl. För det är sån jag är
                          LIVE WITH IT OR SCRAM!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar